fbpx
9 dolog, amit tudnod kell, mielőtt webfejlesztőre bízod honlapod elkészítését
9 dolog, amit tudnod kell mielőtt megbízol egy webfejlesztőt

Szeretnél elindítani egy online vállalkozást?

Meglévő vállalkozásoddal szeretnél megjelenni az online térben?

Egy honlappal lehetőséged nyílik ezekre, ráadásul új érdeklődőket érhetsz el, akikből később vásárlók lesznek. Persze csak a megfelelően kialakított honlappal. De mitől lesz egy honlap jó?

A honlapkészítés egy projekt és minden sikeres projekt alapja a gondos tervezés. A tervezésre pedig érdemes rászánni az időt. Tapasztalataim alapján minden tervezésre szánt perc többszörösen térül meg.

A probléma ott kezdődik, hogy valószínűleg nincs meg az a tapasztalatod, hogy felmérd mi az, amit nem tudsz, de mégis át kéne gondolnod.

Itt jön képbe a webfejlesztő szakember, aki végiggondolja veled a honlapkészítés folyamatát, hogy megalapozd a tudást, amelyre támaszkodva meghozhatod a helyes döntéseket.

Engedd meg, hogy ez a szakember most Én legyek. Legalábbis, ha elolvasod írásomat.

Ha az alábbiakat átgondolod és leírod, akkor honlapfejlesztőd hálás lesz Neked – plusz a pénzctárcád is.

Összeszedtem azt a 9 dolgot, amit honlapkészítés előtt át kell gondolnod és felírnod magadnak. Elő a notesszel és vágjunk bele!

1. Ismerd a célközönséged – avagy ki a Te Buyer Personád?

Ha ismered a célközönséged, akkor a saját nyelvükön tudod megszólítani Őket. Ha általánosan mindenkit megszólítva írsz, akkor csak azt éred el, hogy érdektelenül unalmas leszel és végül senki sem figyel fel rád.

Mindig van egy olyan jól behatárolható réteg, akik nagyobb arányban vásárolják terméked vagy szolgáltatásod. Velük szeretnél megismerkedni és kapcsolatba lépni, bemutatva, hogy ki vagy Te és miért válasszanak téged.

Ehhez lesz szükség a Buyer Persona(~ideális vásárló) megalkotásához.

De mi is ez?

A Persona egy olyan személy leírása, aki képviseli a célközönséged. Ez nem egy igazi ügyfél, hanem egy kitalált személy, aki megtestesíti a legjobb potenciális vásárlók jellemzőit. Szeretek a végletekig elmenni ezekben, hogy minél inkább vizualizálni tudjam ki lehet a Buyer Personám, ehhez pedig az alábbi kis képet szoktam elkészíteni.

Buyer Persona meghatározása

Adok nekik nevet, kort és foglalkozást. Leírom, hogy mivel foglalkozott eddig és, hogy mi lehet a motivációja. Még azt is elképzelem, hogy szabadidejében mivel foglalkozik szívesen. Keresek egy képet (szigorúan ingyenes jogtiszta képeket) arról, aki számomra megtestesíti azt a személyt, aki az én vásárlóm vagy olvasóm lehet.

Péter elkészült és amikor honlapomra bármilyen tartalmat írok, akkor igazából hozzá szólok. Ő irányítja vállalkozásom minden elemét.

Mivel különböző csoportok különböző okokból vásárolhatják meg a terméked, előfordulhat, hogy több Buyer Personát kell létrehoznod. Nem ismerhetsz meg külön-külön minden ügyfelet vagy potenciális ügyfelet, de létrehozhatsz külön-külön Personákat ügyfél szegmensenként.

2. Tudod már a honlapod célját?

Ismerd honlapod célját

Mondhatnád, hogy ez egyszerű kérdés, hiszen a cél megegyezik a vállalkozás céljával, ami többnyire a sok-sok vásárló bevonzása, majd pénz számolása a Bahamákon. És valóban igazad van, de egy honlap esetében más szemszögből kell megvizsgálnod a célokat.

Két cél van.

Érdeklődöket (lead) generálni azzal, hogy minden információt a honlapra teszel és lehetőséget adsz a kapcsolat felvételre, ami után egy részüket vásárlóvá tudod konvertálni.

A másik esetben lehetőséget biztosítasz rögtön a honlapon vásárolni ezzel átkonvertálva az egyszerű látogatót vásárlóvá.

Döntsd el, hogy honlapod melyik kategóriába esik és ennek megfelelően határozd meg a weboldal célját és gondold át, hogy Personád, aki éppen vásárlóddá akar konvertálni vajon mit szeretne honlapodon látni.

Az előző pontban leírtak alapján megismerted a célközönséged, hogy meg tudd szólítani őket. Miután megvan vállalkozásod Buyer Persona-ja, akkor honlapodat úgy kell kialakítani, hogy a célközönséged megtestesítő személy (nálam Péter) minél könnyebben jusson el a honlap céljához.

3. Költségkeret meghatározása – meddig ér az takaró?

Költségkeret meghatározása

Egy honlapra el lehet költeni a világ minden pénzét (legalábbis nekem biztos menne), ezért légy tisztában kötségkereteddel. Érdemes egy tartományban gondolkodni egy minimum és maximum érték meghatározásával. Ezzel Te és a webfejlesztőd is fel tudjátok mérni, hogy ebből reálisan kihozható-e az igényeidnek megfelelő honlap, így megspórolva a felesleges körök árát.

Az olcsó weboldalak csábítóak, de ez általában csak egy sablon feltöltést tartalmaz és se tervezést, se utókövetést nem kapsz. Ez azt eredményezi, hogy honlapod olyan lesz, mintha nem is létezne. Egy jól átgondolt weboldal elkészítése idő és komoly tervezés munkája.

4. Vizsgáld meg versenytársaid

Minden üzletágban kell, hogy legyenek versenytársak. A “nincs versenytársam” talán még kockázatosabb, mint a több száz versenytárs, hiszen lehet nem piacképes az ötlet. Minden esetben érdemes körültekintően megvizsgálnod piacod és versenytársaid.

Tudd meg mit kínálnak, mi a különbség közöttük, milyen a weboldaluk és gondold át Te mivel tudsz többet nyújtani. Tudsz-e biztosítani olyan extra szolgáltatást vagy terméket, amire versenytársaid még nem gondoltak.

5. Hogy fogod felfuttatni a honlapot?

Talán mindközül ez a legkritikusabb pont. Sokan úgy gondolják, hogy egy honlap elkészítése automatikusan elhozza a látogatókat, akik csodával határos módon majd vásárlókká konvertálnak. És ez az a pont, amire nagyon kevés honlapkészítő kelti fel a figyelmet, ami után jönnek a kellemetlen meglepetések, hogy nincs forgalom, amelyből új vásárlókat lehetne konvertálni.

Tedd fel magadnak és honlapkészítődnek a kérdést, hogy honnan lesz honlapodnak forgalma? Tartalmakat fogsz írni, amelyekkel a Google keresésben szeretnél feljönni? Hirdetsz Google Ads-ben vagy Facebook-on? Honlap kialakítás szempontból mindegyik igényel egy kis extra munkát, ezért mindenképp beszéljetek erről a tervezés során.

6. Vidd bele vállalkozásod egyéniségét egyedi arculattal és logóval

Vidd bele egyéniséged

Vállalkozásodnak kell, hogy legyen egyedi arculata, ami látogatóidnak megkönnyíti, hogy megjegyezzenek. Ha van már logód, akkor a honlap arculatát annak dizájn elemei szerint érdemes kialakítani. Ha nincs, akkor szánj időt ezek átgondolására, esetleg elkésztésére. Manapság már magunk is egyszerűen készíthetünk logót. Készíts több verziót és válaszd ki azt, amit szerinted leginkább tudna értékelni célközönséged.

Amennyiben még nincs meg a logód és főbb arculati elemeid, akkor olvasd el az alábbi kapcsolódó cikkeket:

7. Beszédes minőségi képek

A szöveg fontos, de vizuális elemekkel fokozhatod a hatást, így a jó minőségű képek használata elengedhetetlen. Habár manapság már sok ingyenes fotó érhető el, mégis érdemes ezeket személyre szabni, hogy egyedibb hatást érj el. Ha például szakmai honlapot készítesz, amiben magadról is írsz, akkor a képket érdemes profi fotóssal elkészíttetni. Ezeket a jó minőségű képeket később sok más média platformon is fel tudod használni.

8. Legyen ütős a szöveg

Nem szabad alábecsülni az írott szavak erejét. Vállalkozásod üzenetét el kell juttatni közönségedhez, ezért szükséged lesz informatívan, de figyelemfelkeltő módon megírt szövegekre. A jó tartalom nyomot hagy az olvasó szívében és elméjében. Ezt elérni sokszor nem egyszerű, így ha a szövegek írása nem az erősséged, akkor érdemes lehet felfogadni egy profit, akinek megvan a gyakorlata, amivel figyelemfelkeltő szövegeket tud írni. Különösen a szolgáltatás vagy landing oldalaid kialakításánál, ahol a vevőt meg kell győzni, hogy nálad vásároljon.

9. Van már csalid (lead magnet)?

Csali, ami bevonza az érdeklődöket

Jobb már az elején eldönteni, hogy milyen ajánlatot szeretnél kiemeleni, amellyel az egyszerű látogatót érdeklődővé, majd vásárlóvá alakítod. Így honlapfejlesztőd még a weboldal fejlesztésének megkezdése előtt meg tudja tervezni, hogy ezeket az ajánlatokat hol jelenítse meg honlapodon. Oldalsávokon, kiemelésekben vagy esetleg egy-egy felugró ablakban.

Egyedi ajánlatok lehetnek:

  • Kedvezmény terméked/szolgáltatásod értékesítésekor
  • Ingyenes termék/szolgáltatás
  • Ingyenes konzultáció
  • Regisztrálás és ezzel járó kedvezmény

Remélem tudtam segíteni a fenti pontokkal. Tényleg csak azt tudom tanácsolni, hogy gondold át és írd le mindegyik ponthoz a válaszaid. Ezzel nem csak magadnak teszel szívességet, hanem webfejlesztődnek is.

Ha átgondoltad a fenti pontokat és szeretnéd szakértőre bízni honlapod elkészítését, akkor engedd, hogy segítsek ebben. Erről részletesebben olvashatsz honlapkészítés oldalamon. Ha tetszett, akkor küldd el adataid a form kitöltésével és felhívlak, hogy átbeszéljük a részleteket és kötelezettségmentes djmentes konzultáció időpontját.

Honlapot Most honlapkészítés
Diószegi Dániel

Diószegi Dániel

Szia! Dani vagyok. Szabaduszó honlapkészítő, lelkes SEO specialista és amatőr online marketinges. Olyan honlapokat készítek, amelyek a magasszintű ügyfélszerzést célozzák meg. Amikor éppen nem honlapokat szerkesztek, akkor jó eséllyel ide írok egy blog bejegyzést!
weboldal tervező munkafüzet

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Honlapkészítés jó áron

PROFI HONLAPKÉSZÍTÉS

Szeretnél egyedi honlapot jó áron? Jó helyen jársz!

Kapcsolódó cikkek